סוגיות ביבוא ויצוא

פרסום מוצר כמו בחו”ל? לא בהכרח מוגן בארץ!

לעיתים יבואנים קיבלו תביעה ייצוגית של מיליוני שקלים, או שהוטל עליהם עיצום כספי על-ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, משום שפרסמו מוצר מזון באופן שנחשב מטעה, על אף שבחו”ל אותו מוצר משווק באותו האופן ללא כל בעיה. יש לציין, כי החוקים ביחס לפרסום מוצרים נבדלים במקומות שונים בעולם. בישראל למשל, אסור לפרסם מוצרי מזון ותוספי תזונה תוך ייחוס סגולות ריפוי.

בדיקת שימוש בתמונות של מותג בעת פרסום מוצר באתר ישראלי

יותר ויותר עסקים ישראליים עוסקים בסחר מקוון ומציעים באמצעות אתר במרשתת את מרכולתם וביניהם מותגים מוכרים מחו”ל. האם ניתן להשתמש בפרסום מאתרים בחו”ל ולהעתיק את התמונות לאתר הישראלי בו נמכר המוצר? פעולה זאת עלולה לחשוף את המפרסם לתביעה של הפרת קניין רוחני של היצרן או בעל זכויות במותג, בוודאי כאשר קיים בארץ יבואן רשמי של אותו מוצר. לכן חשוב לבדוק מי בעל הזכויות  וכיצד ניתן להשתמש בתמונות או בלוגו של המוצר והאם וממי צריך לקבל רשות שימוש.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן